الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟


الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ این یک مقاله جامع و مختصر است که ما سعی کرده ایم در الگوریتم پنگوئن گوگل به آن نگاه کنیم. موارد زیادی در این مقاله وجود دارد که می تواند به مدیران وب سایت ها در درک بهتر این الگوریتم کمک کند. وبلاگ را دنبال کنید.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن جدیدترین و مهم ترین الگوریتمی است که گوگل هر ماه به روز می کند.

قبل از الگوریتم پنگوئن، محتوای وب‌سایت‌ها توسط الگوریتم پاندا بررسی می‌شد، اما با وجود محتوای بی‌ارزش و بی‌کیفیت، هنوز بسیاری از وب‌سایت‌ها در نتایج گوگل رتبه بالایی دارند و برعکس، وب‌سایت‌های زیادی با محتوای خوب وجود دارند. و از نظر کیفیت رتبه پایینی داشتند که باعث آزار کاربران می شد، زیرا در هنگام جستجوی یک مقاله، صفحات بی ربط زیادی به یکباره جلوی چشمانشان ظاهر شد و مجبور شدند آن صفحه را ترک کنند. اما دلیل اصلی رتبه بندی این سایت ها تعداد بک لینک های زیاد است.

چگونه گوگل بک لینک های وب سایت را تشخیص می دهد

در گذشته گوگل سایت هایی با تعداد بک لینک زیاد را در جایگاه بالاتری (صفحه اول گوگل) قرار می داد و این یک امتیاز و مزیت برای وب سایت محسوب می شد.

بنابراین وب سایت هایی که بدون توجه به کیفیت محتوا و ارتباط محتوای سایت خود با بک لینک های خریداری شده از خرید و فروش بک لینک استفاده می کنند و در نتیجه جایگاه خود را در صفحه نتایج گوگل افزایش می دهند.

در حال حاضر، موضوع را در ذهن داشته باشید تا درک بهتری از نحوه ایجاد الگوریتم پنگوئن و نحوه عملکرد آن داشته باشید.

اما در مورد بازیابی، مفهوم بازیابی ممکن است برای برخی پوچ و ناآشنا به نظر برسد، در زیر شما را با بازیابی آشنا می کنیم.

لینک بیلدینگ یا بک لینک

بیایید بک لینک ها را با استفاده از یک مثال ساده تعریف کنیم. گوگل مانند شهروندی رفتار می کند که به دنبال یک کافی شاپ خوب است و این حق را دارد که از بین ده ها یا صدها کافی شاپ بهترین را انتخاب کند. بسته به رضایت مشتریان یا افراد مشهوری مانند بازیگران سینما که به این کافه سر می زنند، دست به انتخاب می زنند. این رضایت مشتری امتیازی برای کافه محسوب می شود و اعتبار و ارزش آن را افزایش می دهد. .

بک لینک کیفیت و ارزشی است که مشتریان کافی شاپ با تعریف خود و در واقع تبلیغات خودشان به سایت های دیگر می دهند و گوگل در واقع سایت را رتبه بندی می کند و با این بک لینک ها به آنها پاداش می دهد.

بنابراین وب سایت ها برای افزایش رتبه و ارزش خود در گوگل، لینک های وب سایت خود را از وب سایت های دیگر دریافت کردند و وب سایت هایی که به وب سایت آنها لینک داده بودند در بین گوگل محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

لینک ها همان تصاویر یا نوشته هایی هستند که سایت ما را تبلیغ می کنند به این صورت که ما این لینک ها را به سایت های دیگر ارسال می کنیم و اگر کاربر روی این لینک ها کلیک کند تا به این صفحه در وبسایت ما برود و از سایت ما بازدید کند، رتبه سایت ما افزایش می یابد. بسیار آسان

خب، برگردیم به موضوع اصلی، در حالی که همه چیز خوب پیش می رفت، سایت ها به راحتی می توانستند رتبه خود را از طریق بک لینک افزایش دهند.

اما برخی از افراد از این مزیت گوگل استفاده کردند و شروع به خرید و فروش انبوه کاغذ دیواری (به صورت عمده) از سایت های پولی و بی کیفیت کردند، به این معنی که به نوعی توانستند تقلب کنند و از آنها کلاه بگذارند. به رتبه بندی وب سایت و وب سایت خود سرعت دهید، به این سئو کلاه سیاه می گویند.

گوگل برای مبارزه با این کلاهبرداری شروع به استفاده از الگوریتم پاندا کرد اما خود الگوریتم پاندا نتوانست با این ترفندها کنار بیاید و به یک دستیار هوشمند و دقیق نیاز داشت و در سال 2012 الگوریتم پنگوئن را برای کمک به پاندا فرستاد.

بنابراین، الگوریتم پنگوئن به عنوان پلیس ضد کلاهبرداری وارد عمل شد تا SEO سیاه را شناسایی کند، با کلاهبرداران مبارزه کند و اوضاع را تحت کنترل درآورد.

الگوریتم پنگوئن را وارد کنید

کد پنگوئن مانند یک پلیس هوشیار و کوشا است که همیشه در حالت آماده باش است و هر گونه تخلفی را که در صفحات وب رخ می دهد بلافاصله جریمه می کند و اگر صفحات وب به درستی مدیریت شوند به آنها پاداش نیز می دهد.

اما این الگوریتم به دو اشتباه اصلی در وب سایت ها بسیار حساس است:

1- خرید و فروش بک لینک و ایجاد لینک اسپم

پنگوئن سایت شما را از زمان خرید لینک تا زمانی که آنها را می فروشید ردیابی می کند:

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما یک وب سایت خبری است و به وب سایت بی بی سی لینک می دهید، به این معنی است که وب سایت های مرتبط با صنعت شما از نظر گوگل قابل قبول هستند.

اما در غیر این صورت توسط پنگوئن جریمه می شوید یا اگر بخواهید لینک های انبوه را از سایت های اسپم (مخلف) و پولی خریداری کنید باز هم جریمه می شوید و رتبه سایت شما پایین می آید.

این الگوریتم وقتی صفحه شما را به صفحات مرتبط پیوند می دهد به عنوان یک صفحه تبلیغاتی یا فروش شناسایی می کند، بنابراین به تعداد زیادی تبلیغات در صفحات حساس است. بیش از دو یا سه تبلیغ در صفحه خود قرار ندهید.

2- تکرار بیش از حد کلمات کلیدی (کلید واژه پر کردن)

قبل از ظهور پنگوئن، گوگل هر جا که به سایت شما کلمات کلیدی مرتبط می رسید، با توجه به محتوای آن امتیاز می داد، اما برخی افراد همچنان از این مشکل سوء استفاده می کردند و صفحات سایت خود را با کلمات کلیدی تکراری پر می کردند و سایت ها بی ارزش می شدند. کاربران هنگام جستجوی محتوای مورد نظر خود با سایت های بی کیفیت و نامربوط مواجه شدند در همان زمان گوگل برای مقابله با این مشکل وارد دنیای الگوریتم ها شده است.

مثلا

اگر وب سایت یک تجارت پوشاک بود، گوگل می دانست که وب سایت من یک تجارت پوشاک است و هر کاربری که آن را جستجو می کند ده ها بار در متن، تصاویر و ویدیوهای وب سایت شما کلمه "لباس" را درج می کند. صفحات پوشاک مربوط به لباس در اولین لیست نتایج گوگل ظاهر می شوند و ظاهر می شوند.
مراجعه به سایت:  https://blogten.ir/algorithm-google-penguins/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد